:: äntligen stickar jag Polly ::


I flera år har jag velat sticka i garn från Solkustens spinnverkstad. Varje gång jag gått förbi deras monter på olika hantverksfestivaler har jag klämt, gosat och myst med det och nu blir det äntligen stickat av. Mönstret heter Polly och är det ultimata baskoftemönstret från Clara Linnéa. Modellen går nämligen att ändra på flera sätt. V-ringad eller rund hals, olika struktur på knäppkanterna samt en rak eller utställd modell. Mitt val föll på en rund hals och med enkel mosstickning på kanterna.

Kolla förresten in mitt nya fågelhalsband som jag köpt på Karin Ferners utställningen Jag tänker på sommaren på Svensk Hemslöjd i Stockholm. Åh vad jag älskar att shoppa hantverk direkt från hantverkaren eller slöjdaren. Det är sånt som gör mig jäkligt glad!


Mörkgrå underbar gotlandsull är garnet och det är helt omöjligt att fotografera men ljuvligt sticksmjukt att sticka med och ha på sig. Ärm nummer två är påbörjad, sen är det bara krage och knäppkanter kvar. 




2 kommentarer :

Tack för din fina kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.