:: mitt lilla ylle ::

mitt lilla ylle

En liten stickad tröja som jag började sticka på vägen ner till Linköping är inslagen, postad och ligger nu och väntar på att få öppnas. Mitt lilla ylle, det är ett så perfekt namn på mönster på en barntröja tycker jag. Imorgon fyller min brorson hela 2 år och lagom till vårvärmen, och förhoppningsvis slut på aprilvädret, ska ha han få en tröja som han kan ha till nästa vinter.

mitt lilla ylle

Garnet och modellen är så där perfekt på alla sätt och vis. En helt vanlig tröja som är stickad i mjukaste mohairtweed (med merinoull i). Jag har sett på instagram att Kristin har tankar på att göra om tröjmönstret till ett unisexmönster för vuxna, jippi, för jag vill också ha en sån här tröja till hösten! 

mitt lilla ylle

Efter utomhusfotograferingen kom jag på att jag glömt bort att sy fast hanken i tröjan för att man lättare ska hitta fram och bak och för att det gissningsvis är praktiskt på dagis.

Garn: Mohair tweed från Magasin Duett
Mönster: Mitt lilla Ylle av Kristin Virén
Stickor:  3,5mm och 4mm

mitt lilla ylle

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack för din fina kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.