:: den heliga familjen och kurser ::

skånskt yllebroderi

Den heliga familjen är en materialsats för ett skånskt yllebroderi som jag köpte i somras när jag var på Hemslöjden i Landskrona. Jag tog några stygn på det i höstas men sen har det blivit liggandes orört fram tills för några veckor sen, då fick jag ett ryck och kunde knappt lägga ifrån mig nålen under en veckas tid. Frenetiskt broderade jag så att jag till och med fick ont i axeln. Det är rätt länge sen jag hade en större dyna på gång och det känns härligt att broderilusten kommit tillbaka efter en stunds frånvaro.  Jag gillar formspråket och färgerna på den här åkdynan, det är liksom målat med stora penseln.

skånskt yllebroderi

Det är också jätteroligt att jag ska ha kurs på två nya ställen i vår. Nästa helg åker jag till Fårfest i Kil för första gången, och jag är superpepp på att träffa ullfolk, prata slöjd och hålla i en workshop där.  Kursen på fårfesten blev otroligt nog full innan jag ens hunnit tipsa om det här på bloggen.

I april kommer jag att hålla en helgkurs på Östergötlands hemslöjd i Linköping och i sommar är jag inbjuden att hålla en veckokurs på Hemslöjden i Skåne i Landskrona igen, jätteroligt!

Helgkurs i skånskt yllebroderi (Anmälningsinfo finns på deras hemsida)
Tid: 16-17 april, 9.30-16
Var: Hemslöjdsgården Linköping
Pris: 1300 kr + material
Sista anmälningsdag: 29 mars

Veckokurs i skånskt yllebroderi (Anmälningsinfo finns på deras hemsida)
Tid: 8-12 augusti, kl 10-16
Var: Hemslöjden i Skåne, Landskrona gamla stationshus
Kostnad: 2.500 kr, material tillkommer


skånskt yllebroderi

skånskt yllebroderi

1 kommentar :

Tack för din fina kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.