:: sockfest ::

Raggsockor
Nu är hösten här, då är det hög tid att fästa alla garnändar i sockorna som jag stickat de senaste månaderna. Hej å hå, plötsligt hade jag tre par nya raggsockor och Peter ett par nya. Sockfest!

Stickor: 3,5mm, 40 maskor (mina) och 44-46m (hans)
Mönster: Tå-upp-sockor med Judy's magic cast on. Hälen är stickad efter samma princip som Socks on a plane, men anpassat efter det tjockare garnet
Garn: Novita, Veljestä, 7 Bröder

Jag räknade ju ut att de stora garnnystanen kommer att räcka till ungefär 9 par sockor, så nu är det "bara" garn kvar till sex par sockor till.

Raggsockor

Raggsockor

3 kommentarer :

  1. Om du skulle råka sticka ett par för mycket så tar jag gärna emot dem :). Snygg randning!

    SvaraRadera
  2. Nice! Har precis inhandlat ett garn 7 bröder för jag behöver ett par nya sockar i höst/ vinter . Gillar det garnet till sockar faktiskt .

    SvaraRadera
  3. Så himla lyxigt att kunna spotta ur sig sockor både till sig själv och andra!

    SvaraRadera

Tack för din fina kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.