:: tycker om de enkla mönstren ::


Till kursen sydde jag några nya armband för att ha som inspiration. Jag gläds åt de enkla mönstren. En bladranka, franska knutar och frans. Små broderier som går snabbt att sy och ger tillfredsställelsen av att slutföra något. Fransen har jag nyligen lärt mig av min kompis Lena med den vackra livkjolen som jag lärde känna på folkdräktskursen i somras.  

pulsvärmare

pulsvärmare

armband

Mera enkla mönster. Tre små blommor i plattsöm, blommor av öglestygn utströsslade tillsammans med korsstygn. 

armband

armband
Inget annat än franska knutar. Kan man annat än älska franska knutar.  

armband

armband

Mönster och färgkomposition på en vit-röda-turkosa bladrankan hämtade jag från Lejonborgen.  Sen kunde jag inte låta bli att börja på en till i helt andra färger och med vit kläde istället för svart. Vilken skillnad!

armband

11 kommentarer :

  1. Inspirerande, även för de som bor långt ifrån allt

    SvaraRadera
  2. Det ena vackrare än det andra... svårt att välja... blir så glad när jag ser allt fint du gör!

    SvaraRadera
  3. Jättefina! Gillar särskilt den med färgerna rött, vitt, turkost och svart :)

    SvaraRadera
  4. Jag vill verkligen gå en sån där kurs för dig!

    SvaraRadera
  5. Så fint! Och det är roligt att se så bra bilder, där du delar med dig av alla detaljer. Fransen vill jag lära mig!

    SvaraRadera
  6. Dina broderier ser fantastiska ut, man blir glad, de ser ut lite som godis! :-)) Jag har givit din en Sunshine Award (se min blogg)!

    SvaraRadera
  7. Mycket vackra! Jag vill också göra kavelfrans!

    SvaraRadera
  8. De är helt fantastiskt snygga! Du är grym!

    SvaraRadera
  9. Such sweet designs ! I need these to keep my wrists warm too . I am so happy my computer translates Swedish into English , so that I can read your beautiful blog ! : )

    SvaraRadera

Tack för din fina kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.