:: en bångstyrig apa ::

lilla apan

Jag måste först få uttrycka ett jäkligt stort tack till alla fina kommentarer och gilla-tryck som jag fått för fågelparad-dynan. Ni bara smickrar mig och gör mig så omåttligt glad. Det inspirerar till att bara vilja brodera mer och mer, det ska ni veta!

För det andra så måste jag också uttrycka stor beundran för alla bloggare som lyckas fota små barn, särskilt 3-åringar, för att visa sina sydda barnkläder. För det är ju stört omöjligt. Min rara lilla systerson blev lovad en apdräkt i treårspresent. Tyget inhandlades i samma veva som han fyllde år i somras, men sen dröjde det några månader innan jag faktiskt sydde dräkten. Mönstret var redan utklippt och instruktionerna övertydliga, så när jag väl bestämt mig för att sy så gick det hela ovanligt snabbt att få färdigt. Att jag ville ha ett fint foto till bloggen där lillkillen poserar i sin nya apdräkt verkar vara lite för mycket begärt. I en futtig liten microsekund stod han motvilligt stilla, sedan åkte dräkten av. Ett riktigt busfrö!

Mönster: Maskeraddräkt
Tyg: velour och mudd från Stoff och Stil

lilla apan

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack för din fina kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.