Mera från Ulrika

hyacint
Ulrika var så gullig att jag fick extrapresenter  för att jag åkte till Gävle för att hämta kopparna. Jag fick både den här koppen som enligt Ulrika passar prima till hyacinter och en söt liten bricka. Och se, den passar perfekt som hyacintkruka. Inspirerad av flera andra bloggare är jag inne på andra omgången hyancint. Jag har först nu förstått att det är tillåtet att plantera en till hyacint när den första blommat över. Tänk att jag inte kommit på att göra det själv.
ps1. God Jul i efterskott
ps2. Ja det har varit bloggtorka här på sistone. Det har väl helt enkelt kommit en massa annat emellan mig och handarbetet under december. Men så är ju livet ibland. Punkt.

3 kommentarer :

  1. Vackert! Och efter jul så reas oftast hyacinterna! Tack tack för komentar om fälltäcksmuddarna....

    SvaraRadera
  2. Så fint! Ulrika hade minsann rätt i att den passade bra till hyacinter - och absolut att man får uppdatera sina hyacinter allt eftersom.

    (här, där det finns en rabatt att gräva ned lökar i, brukar jag sen klippa av blomstänglarna för att sedan plantera ut lökarna till våren - ibland tar de sig, ibland inte)

    SvaraRadera

Tack för din fina kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.