Utstirrad / Stared at

fisk  apa apa o fiskapa virkat

Snacka om glosögon . Ibland blir det bara så.

Det skulle bli en björn men blev en apa. Ibland blir det bara så.

Fisk och boll i modell a la Skaparstigen (som inte bloggar längre). Bollen virkades exakt efter hennes mönster men fisken gjorde jag en förminskad variant av, med en ryggfena inspirerad av sillkungen (som jag blev helt fascinerad av när den hittades på västkusten!!). Nån gång ska jag virka en sillkung. Fisk och apa levererades igår till en bekant som är slöjdlärare för att ha som inspiration för eleverna. I utbyte fick jag några nystan sånt här fantastiskt garn, nåt lila nystan fanns nämligen inte i fyndet.

Walleyes. Sometimes it just turnes out that way.

It was supposed to become a bear but turned out to be a monkey. Sometimes it just turnes out that way.

Fish and ball are made after patterns by Skaparstigen (not blogging any more). The ball is exactly made after the pattern but the fish is smaller than hers.The fin is completely inspired by the King of herrings that was found in Sweden a while ago. Sometime in the future i’m gonna crochet a king of herrings. I think it’s so fascinating creature. I swaped the monkey and the fish for more yarn. Their new home is at a school to inspire kids at crafting lessons.

3 kommentarer :

  1. Åh! Apan är ju HELT fantastisk! Så cool ju!

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga djur! Jag är ett stort fan av virkade djur. När jag virkar blir det helt snett, dina virkningar ser däremot ut att vara helt perfekta. Snyggt!

    SvaraRadera
  3. vilken underbar apa! älskar deras ögon! superhärliga! har virkat en del små virkade grejer och jag älskar hur man kan experimentera när man virkar.

    SvaraRadera

Tack för din fina kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.