Virkad sjal / crochet scarf





Mmm, nya favoritsjalen är virkad på enklast möjliga sätt. Med Zauberball garn blev den hur härlig som helst. Oftast köper jag hyfsat billiga garner, men detta lite dyrare garnnystan kunde jag inte motstå. Jag älskar hur det skiftar i färg och att de två ihopspunna trådarna är olika färger. Kolla in vilken skillnad mot min förra sjal virkad på samma sätt.

Garn: 2 nystan (200g) Crazy Zauberball nr. 1507 från YlloTyll
Virknål: 3,5 mm
Mönster: typ detta, men utan extra ökningar mitt fram.

Mmm, my new favourite scarf is crochet with a simple pattern but a lovely yarn called Zauberball. I love the way the yarn is marbled and that the two threads spun together are of two different colors. Check out what a huge difference to the last scarf crochet with the same pattern.

Yarn: 2 skeins (200g) Crazy Zauberball nr. 1507
Needle: 3,5 mm
Pattern: Sort of this one, but without increasing in the middle/top.

13 kommentarer :

  1. wow, hur snygg som helst, skapar ha begär...

    SvaraRadera
  2. Jättefin. Sjalar kan man aldrig ha för många av.

    SvaraRadera
  3. Snygg!!
    Virkar du med dubbelt zauberball? Jag köpte ett nystan för att prova, men tycker det är för tunnt för sockor...

    SvaraRadera
  4. Vacker! Förstår att du blev nöjd!

    SvaraRadera
  5. Vad fin den blev. Jag har ett nystan hemma, som jag inte riktigt vetat vad det skall bli av. Detta var ju en bra idé, men då måste jag såklart komplettera med ett till.

    SvaraRadera
  6. Men gosh! Värsta mormorsrutan ju! Superfin! Nu blev jag allt sugen på att prova själv!

    SvaraRadera
  7. Spiffy! (som min syster skulle säga)

    Måste tyvärr göra dig besviken med att det knallgula garnet är färgat med karamellfärg... lökskalen gav en mer mesgul/beige färg för mig, och på bilden finns den härvan med som olivgrön efter att ha fått lite tukosblå karamellfärg på sig också...

    SvaraRadera
  8. Spiffy! (som min syster skulle säga)

    Måste tyvärr göra dig besviken med att det knallgula garnet är färgat med karamellfärg... lökskalen gav en mer mesgul/beige färg för mig, och på bilden finns den härvan med som olivgrön efter att ha fått lite tukosblå karamellfärg på sig också...

    SvaraRadera
  9. Supersnyggt, nu blir jag lite sugen på att virka sjal (igen...)!

    SvaraRadera
  10. Den är så himla superfin! Var länge sen nu jag kollade bloggar och hittar massa nya fina saker hos dig! Kram

    SvaraRadera
  11. @linnzan. tack tack. jag tycker det känns som att inspirationen rasar mot mig som aldrig förr från alla möjliga blogghåll.
    kram

    SvaraRadera

Tack för din fina kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.